23.4.08

那些照片

遊過墳場,起了一些疑問。

在香港,不論是集體供奉骨灰的仙苑還是墳場,為什麼唯獨華人的墓碑會鑲了墓主的相片?誰個「發明」的?為什麼墓碑那些相片位位都正襟危坐目無表情?

因為有相片,所以墳場變得人膽小者心感不安。不敢亂望。彷彿相中的會跟你來個擠眉眨眼,或牽嘴角,甚至揮手。。因為明知相中人已逝,盯著相片,聯想太總覺得毛骨悚然。。
〔汗〕

相機的面世不過百二年左右,普及也不過是近幾十年的事,是哪位人兄創意爆發,第一個把逝者的相片〔或製成瓷片〕鑲在墓碑上給後輩憑弔瞻仰再給人效法帶起潮流發揚光大?為何每一幅先人相片的pose和表情統一地「證件相」格,沒有例外?是規格嗎?不證件再個生活感重的突出個人風格不好嗎?證件格無性格又掩蓋個人風格,好嗎?張張都盯緊鏡頭,沒半點笑容,好嗎?

為何沒有杜可風一點?可不可以Mr. Bean一點?可不可以王家衛一點?

4 則留言:

匿名 說...

我諗,墓碑上有相既發明,大概出於而家仲係拜山「勝地」和合石。大家一年至去拜山一次,個個山頭都差唔多樣,先人既名好多時都有重覆,一個唔小心行到個人「溫溫燉燉」,如果冇相,行錯左個山頭拜錯山都唔出奇。

講起拜山,早年我阿公未移離「勝地」之前,每年清明去一次,由山腳行到山頂,仲要行好幾百級樓梯,行左好多年,其實都係唔認得邊行至岩。

每年都唔駛搵一大輪,主要原因係,阿公既隔離鄰社,最近樓梯位既墓主,張相,係一個騎住木馬既幾歲男孩。

匿名 說...

其實我真係未去過和合石見識過。

但係在又多又亂的墓場中搵番自己先人的墓,係需要好「認真地」睇埋其他墓主的相確認喎。。一望到先人的相片,我就開始不自控地亂諗野,他們為啥死。。意外身故還是老死還是病歿。。如果相片中的人是小孩或壯年,諗得更多。。仲入哂人地個樣上腦。所以我好怕見到先人的相片,因為我覺得對那些逝者好無禮。。

我阿公那張黑白相,皺起眉頭,感覺很兇咖。。我都唔敢望。。

有年我試過拜山見到先人鄰舍有位娟好的女士,童言無忌,話佢後生又靚。嚇到阿媽即刻責備我呀。。

我真係見到咩就山草藥上身咖喇。

匿名 說...

哈。想當年我地都係行過阿木馬小孩say完hi,之後就係度討論人地點去…當然望其他相都有諗啦,不過都係盡量少望啊。

不過當時大家都係小朋友,有怪莫怪,唔識世界啊!

匿名 說...

你好大膽呀。。
我諗就敢,不敢說出口。。驚佢跟住我呀。。