16.10.19

關於第一次訊息.回應.1

上回咪講起我今個星期的課題係「平衡」丫嘛。以為無咩衝擊啦。那料,星期一就來料。由於我確切感到心理上「反應較大」,所以特別寫出來分享。

星期一和導師在 whatsapp 互相問好,因為佢有花墟經過太子站,於是話題展開…

「」係我。『』係對方。

「你到太子站有什麼反應?我有朋友轉車時逗留了一陣好頭痛」16:50

been there a few times after 831...did not feel anything particularly negative

do not let the outside neg affect ur internal peace

「我無呀。心煩氣躁唸唔到經。有晚我有歪念,之後唸經全程喘哂氣唸到好辛苦。108 次心經唸了個半小時!」

lol, must stay calm x grounded x centered

「嗯,知道,救人祝福要緊。壞人自有天收」

yes, exact7ly

dont get involve the karma, let karma takes care of it

「知道。我努力放出祝福祝福祝福」

first, u ground x clear urself

「係。知道」

if u want to do sth, pray that china and hk both act sensibly and responsibly

「嗯」

this is sth v doable

「〔合手圖〕」因我唔知畀咩反應。

ground urself, use shungite

「知道」

shungite, hematite, jet etc, all good for grounding the protection

「知道知道〔合手圖〕」

stay calm, grounded and safe
 
「明白〔合手圖〕」

first, take care of our own heart

「❤️係。明白」22:17

『〔拍手圖〕』00:10

bravo09:47

『先安內,後安外』

囧…我唔敢再應機…



其實我真是一個令老師頭痛的學生。上回見佢,我說唸經畀攀山者,佢已叮囑我要先處理好自己的問題,而且,即使唸經都要先做 grounding ,好好保護自己。

先解決自己的問題先至去幫人…我想,咁我有排都幫唔到人了。

唉。想起奮不顧身去救人的人…而我連唸經都要遵守「先顧好自己」而做 grounding 的指示,感覺,真係好荒謬。

係喇係喇,都係善意叮嚀丫嘛。

沒有留言: