17.11.17

《罪與罰》.29/17

16/11/2017。哈哈哈,竟然一口氣睇哂這本世界經典。這是我睇完的第三本杜斯妥也夫斯基經典。前兩本係《地下室手記》和《死屋手記》。《卡拉馬佐夫兄弟們》我有,不過未睇也唔知被塞到哪裡去。嘿嘿嘿。


其實,睇完本書闔埋看錶,正正係16日00:00。真係巧。因為之前話過要15號要睇哂呢本書囉。哈。

本來以為本書好沉悶,好沉重。點知,原來一直都被「世界文學經典」呢類字眼的浪頭拋到嚇窒誤解。當然,我跟人說我正在讀這書時都有人表示詫異啦,大抵大家都曾讀過非常沉悶累贅的世界紅典〔《大亨小傳》對我來說,女人太賤,男人太癡,好悶。《麥田捕手》那美式智慧,我仲未有耐性去睇落去〕吧。哈哈哈。本來以為這是挑戰,結果只係發現到自己之前顧慮太多。

這個故事實在太精彩了,而且故事不艱澀,根本不需要不惑知天命之齡才去挑。其實,中學生,廿多歲讀這書也應付到。

故事講一個窮到要輟學,要典當,無錢交租,衣食住行同情緒都出哂事的大學生,因為睇到社會的不義,窮人只會更窮更下流的真實而感到忿忿不平。當他看著權貴的生活,及放債人鄙視,加上得知妹妹將和一個可恥的男人結婚,而養他的母親將會孤獨終老時,精神有點異常的就去殺死放債的老女人。他一直覺得呢類人係社會的蝨子,除去佢就是為社會除害。可是,兇案後身邊的人不時提及這未明的兇手,意圖和行兇手法,加上他繼續目睹社會的悲慘事,於是他內心的道德界線,比心跳還要起伏得大。

故事中描述角色的衣著及生活環境,其實同2012電影《悲慘世界》好似。平民中,窮人係窮到衫如破布,長期缺糧,平民地方周圍都係污物,鼠蟻和臭味。女人會因為環境所逼而淪為娼妓,行為稍有不檢整個家族都會離棄佢結局淒慘。被打被虐在那些昤代係正常事。

故事細節寫得好豐富又不偏離主角條主軸,六百多頁的故事,枝枝節節環環緊扣,仲好緊湊。

推介。唔使擔心,故事真係唔悶,好好睇。



即係咁…為富不仁的人跟以前一樣沒少過,如果男主角生活在現在的香港,未必會打劫阿婆,唔知會做D咩呢?嗱,小說中男主角並唔係「憤青」來喎。



其實,人生要苦起來,真係好苦。苦難不會獨來,總是一不離二,二不離三地來。

沒有留言: